یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰

در راستای افزایش هم‌افزایی و تعاملات سازمانی انجام شد؛

بررسی برنامه‌های عملیاتی تفاهم‌نامه مشترک نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سمنان

تفاهم‌نامه همکاری مابین نهاد و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

در راستای اجرای تفاهم‌نامه همکاری بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جلسه مشترک مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش و میدان تیر شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در راستای اجرای بندهای مرتبط در تفاهم‌نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی دیلم رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش و میدان تیر شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این نشست گفت: ما آماده همکاری مشترک و تقویت برنامه‌های فرهنگی از جمله برگزاری مسابقه کتابخوانی، جشنواره کتابخوانی و سایر فعالیت های فرهنگی مشترک هستیم و در بحث آموزش و کار تخصصی کتابداری نیز کمک حال پرسنل ارتش خواهیم بود.

در راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری مابین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

محمد طاهریان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد و توسعه کتابخانه‌های مشارکتی در سطح کوی‌های سازمانی ارتش و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و اطلاعات مورد نیاز کارکنان پایور و خانواده‌های آنان و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی منعقد شده است.

وی ادامه داد: کمک به تأمین منابع موردنیاز کتابخانه‌های ارتش با تأکید بر موضوع آسیب‌های اجتماعی، همکاری در برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب، پذیرش کتابداران ارتش در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی نهاد و بازدید و نظارت تخصصی کارشناسان و مسئولان نهاد از کتابخانه‌های ارتش و ارائه آموزش‌های لازم به کتابداران در کتابخانه از دیگر تعهدات کتابخانه‌های عمومی در این تفاهم‌نامه است.

بررسی برنامه‌های عملیاتی تفاهم‌نامه مشترک نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سمنان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان هدف از اجرای برنامه‌های کتاب محور را ایجاد افزایش شور و نشاط و امیدآفرینی و توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، عنوان و اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، خدمات و تسهیلات کتابخانه‌ای برای سربازان وظیفه، کادر ارتش و خانواده‌های آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

طاهریان با بیان این‌که بخشی از مخاطبان جشنواره کتابخوانی رضوی و لیگ کتاب‌خوانی، سربازان وظیفه، کادر ارتش و خانواده‌های آن‌ها هستند، خواستار همکاری مجموعه پدافند هوایی ارتش با کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی دیلم رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش پدافند هوایی سمنان نیز ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه تجهیز، نوسازی و بازسازی کتابخانه‌ها و بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در میان جامعه ارتش جمهوری اسلامی ایران را دو هدف اصلی از تشکیل این جلسه دانست.

بررسی برنامه‌های عملیاتی تفاهم‌نامه مشترک نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سمنان

مهدی دیلم با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش در تعامل با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خواستار مساعدت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در روند مشارکتی شدن کتابخانه‌ها، همکاری در حوزه تجهیز و آموزش در کتابخانه‌ها و جذب خیرین برای احداث کتابخانه در زمین‌های اهدایی از سوی ارتش، شد.

در پایان این نشست که با حضور جمعی از کارکنان دو طرف برگزار شد، تک تک بندهای تفاهم نامه خوانده شد و صورت‌جلسه اجرایی تعهدات طرفین نیز  به امضای مدیران دو سازمان درآمد و از کتابخانه مرکزی استان سمنان نیز بازدید به عمل آمد.

گفتنی است، ایجاد شرایط لازم در انتشار اخبار و اقدامات و برنامه‌های فرهنگی مشترک در شبکه‌های اجتماعی، تسهیل در انجام اقدامات فرهنگی مشترک اعم از کارگاه‌های آموزشی، مشاوره و... از جمله تعهدات مشترک در این تفاهم‌نامه است. در این تفاهم‌نامه که به مدت ۵ سال دارای اعتبار است، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور موظف است نسبت به عضویت با تخفیف کارکنان پایور و خانواده‌های آنان و کارکنان وظیفه در کتابخانه‌های عمومی اقدام و نسبت به ارائه راهنمایی و مشاوره‌های تخصصی به‌منظور مجموعه‌سازی و ساماندهی منابع کتابخانه‌های سازمان اقدام کند. کمک به تأمین منابع موردنیاز کتابخانه‌های سازمان با تأکید بر موضوع آسیب‌های اجتماعی، همکاری در برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب، پذیرش کتابداران سازمان در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی نهاد و بازدید و نظارت تخصصی کارشناسان و مسئولان نهاد از کتابخانه‌های سازمان و ارائه آموزش‌های لازم به کتابداران در محل کتابخانه از دیگر تعهدات نهاد در این تفاهم‌نامه است. سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز موظف است بر اساس دستورالعمل‌های مربوط نسبت به تأمین مکان کتابخانه مشارکتی و تأمین نیروی انسانی و هزینه و تجهیز آن و ارسال منظم آمار و اطلاعات کتابخانه‌های مشارکتی اقدام و همچنین در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و همکاری در برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان و جلسات نقد و بررسی کتاب مشارکت داشته باشد.

بررسی برنامه‌های عملیاتی تفاهم‌نامه مشترک نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سمنان

بررسی برنامه‌های عملیاتی تفاهم‌نامه مشترک نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سمنان

بررسی برنامه‌های عملیاتی تفاهم‌نامه مشترک نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سمنان

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 6 =